Monday, January 24, 2011

It's Monday. And bitterly cold. So here's to me rambling.

Miscellany Monday @ lowercase letters

1. It was FREEZING this weekend. I mean a high of 15 degrees. (sorry to those who are suffering with FAR worse temps.) Totally not normal for MD though. I could hibernate and honestly be happy. Me and cold weather do not like each other. I did go out for dinner and drinks on Saturday night though with M. However, I felt like Randy from the movie A Christmas Story because I was SO bundled up.

2. We watched the playoffs yesterday. Glad to see the Packers win; Steelers, egh not so much. I was rooting for the Jets since the Steelers have 2 Superbowl rings in the past 6 years. I mean, isn't it time for someone else to win? M was happy though because his dad is a BIG Steelers fan.

3. As of next Monday, I will be one busy bee. Here's how the schedule is looking:
Mon:  Gym: 7:30 AM - 9AM
         Class: 10AM - 4:20PM

Tues: Class: 8:30AM - 3:40 PM
         Gym: 4 PM

Wed: Same as Monday

Thurs: Gym: 9AM - 10:30AM
          Class: 12:30PM - 4:20PM

Fri: Work and gym (until my boss doesn't work anymore. then this will become a homework day)

(Parking is TERRIBLE at school so I have to get there with enough time to get lucky and get a spot or stalk someone to take their spot. It's so annoying) 

Not too too bad. I have two internships and the rest are classes (all math & science, yuck.)

4. M and I have a gala to go to this weekend. I'm quite excited for it :) We get to dress up!

5. I just started reading the book Perfect Match by Jodi Picoult. I've never read any of her books before but my boss gave me about 5. So far, I'm really into it. I'm hoping I finish it before school starts. I know she wrote My Sister's Keeper. I didn't read that but I saw the movie and cried like a baby, haha. Have any of you read this book by her or others?

6. That's all I have for today.. Hope everyone enjoyed the weekend.

Photobucket

15 comments:

Amber said...

I'm over this cold weather as well. January and February are my least favorite months by far!

I hate that the Steelers won. YUCK!!!

Looks like we are both busy girls this semester! We will rock the morning workouts!

Claire Kiefer said...

Awww, I'm kinda longing for some cold weather to make it feel a little more like winter around here, haha. I'm impressed with morning gym sessions; I can hardly motivate to get up and get to work on time! And as for the playoffs, I watched them all day yesterday too . . . I really do like the Steelers (mostly cause I ADORE Troy Polamalu), but I hate Big Ben for obvious reasons, and I kinda felt the same as you--that someone else deserved a turn at a superbowl ring. But we'll see, maybe the Packers will win! It's sure gonna be a good game.

Jamie said...

Brrrr! I don't think I could have left the house if it was that cold!

Sounds like y'all have a fun weekend ahead :)

Heather said...

Let's all hope and that this flippin' frigid winter goes somewhere soon! I'm so tired of looking liking an eskimo all the time!!

I say we skip out and go somewhere warm!

Rissy said...

oooo a gala!? sounds pretty fancy and exciting.

Oh and seriously this weather is garbage! every time I went outside I'd come back in screaming "I'm never going outside again!"

www.risyyblogs.blogspot.com

Inna xoxo said...

All that gymt time, youll for sure lose 5 lbs in 3 months haha! Cant wait to see pics from the Gala! And im sooo ready for summer!
And i feel ya, i sooo stalk people for spots lol. Ill just slowely drive behind people walking in the parking lot and follow them to their car and wait till they pull out. Great ina, all you need is one of those rapist vans hahaha.

xoxo!

Kendra said...

I just started my classes today and I absolutely hate parking. I work before class so I have JUST enough time to get there and I'm always late.

Jenn @ West Sac Honey said...

Whoa 15 degrees! That's crazy! What's this Gala for it sounds fancy :)

a life of color said...

I hate hate hate cold weather as well!!! But, I can't complain to much our temps here in Birmingham, Alabama are not as cold as yours.

I wish I had enough will power to plan going to the gym in the moring into my daily schedule. I am hopeing to make it to the pool to swim few laps a few nights a week. Let's hope that materializes!

Ashley said...

not to rub it in (okay, maybe just a little?) it is in the high 60s down here in phoenix... my daily runs outside are fantastic :) hahaha! i would NOT SURVIVE in the cold!!!

Kelsey Claire said...

I can't wait to see pictures of you all dressed up to go to the gala!

Leeann @ Join the Gossip said...

Wow you are a busy girl! And 15 degrees? My goodness! It's been mid 70s here. I need to stop complaining about it being cold here!

Thanks so much for the puppy support :D

Katy said...

I feel you on the freezing temps, its cold here too! Im freezing as I type this!
xo
KATY

Adorably Distracted... said...

It is WAY to cold for my liking!!

Elizabeth said...

I love how you planned out your schedule! I do the exact same thing! Hope your week is going well!